Саморобна друкована плата та пласкі перехідні отвори

Займаючись розробкою друкованих плат у домашніх умовах часто стикаєшся з проблемою “рельєфних” перехідних отворів. Зазвичай на саморобних двошарових платах перехідний контакт паяється з обох сторін тонким залуженим дротом,  результат влаштовує але не тоді коли треба зробити перехідний контакт під мікросхемою з корпусом TQFP48,  SOIC16 якщо контакт буде дуже рельєфним то буде просто неможливо охайно припаяти мікросхему так як її ніжки будуть висіти в повітрі.

Пропоную вам свій варіант створення пласких перехідних отворів.

100_9341

 


[adsense type=”banner”]

Створення якісної плати починається з розробки якісного трафарету для засвічення фоторезісту.  Плату я створюю в програмі EAGLE вона дуже зручна і в мережі є достатньо бібліотек елементів для неї і прикладів користування.

1. Плату вирізаємо з запасом по 15 мм з кожної сторони від результуючого розміру плати.

2. Перед нанесенням фоторезісту плату ретельно шліфуємо нульовкою (особливо краї від задирок) миємо губкою з порошковим миючим засобом типу “Гала”

Поверхня плати зазвичай брудна і жирна тому миємо і прополіскуємо до тих пір поки порошок на губці перестане ставати брудного кольору.

3. Ретельно сушимо плату, якщо треба швидко можна використати фен для пайки SMD.

4. Фоторєзіст Pozitiv 20 наносим за один раз і на всю поверхню плати.

5. Даємо фоторезісту висохнути на протязі 1 години розмістивши її у горизонтальному положенні в темному місці.

6. Настав час трафарету випробувавши різні методи самотужки друкувати трафарети, я спинився на варіанті промислового плівкового трафарету.

stencil

 

Замовляю його на фірмі яка виготовляє візитні картки і поліграфію послуга називається “Фотовивід на плівку”. Плату друкую з Eagle через Bullzip pdf printer і імпортую CorelDraw цей файл і віддаю на друк в фірму.   Трафарет виходить ідеальний в мене виходить робити з ним доріжки 0.2 мм.  Заказую зазвичай плівку формату А4  на неї вміщується багато платок моїх і моїх друзів.

 

7. Трафарет накладаємо на плату з фоторезістом и засвічуємо УФ лампою  на протязі 3 хвилин.

8. Після засвічення даємо фоторезісту полімеризуватись тому лишаємо його в темному місці на 40 хвилин.

9. Проявляємо плату  в розчині NAOH (можна також використовувати засіб для прочищення труб “Крот” це той самий NAOH доступний в господарських магазинах ) в пропорціях зазначених на балоні з фоторезістом.

DSC00310

10. Даємо платі висохнути.

11. Нижню частину заклеюємо скотчем.

12.Травимо плату в хлорному залізі.

 

13. Після того як плата витравилася для точного позиціювання нижнього шару свердлимо  2-3 контрольні отвори через них ми виставимо нижній трафарет. Тут важливо висвердлити отвори перпендикулярно для поверхні плати. Для цього я зробив простий станочок з моторчика від струменевого принтера і каретки від CD приводу в якості зворотньої пружини наразі  використовуються грошові гумки))))).

Drill

14.  Для нижньої частини плати повторюємо пункти 2 -12

Отримуємо таку штуку.

Ready

це саме та плата з доріжками 0.2мм. Зверніть увагу на відступи по боках плати вони нам ще знадобляться

15. Свердлимо решту отворів.

16.  Лудим плату.

 

17. Переходимо саме до перехідних контактів.

 

schem

17.1 Відрізуємо мідний дріт 0.2мм діаметром.

17.2 Лудим його.

17.3 Розплющюємо  його на відстань рівну радіусу VIA.

17.4 Загинаємо розплюснутий кінчик на 90 градусів.

17.5 Вставляємо в отвір і запаюємо его з лицевої сторони.

17.6  Запаюємо его з задньої сторони.

17.7  Повторюємо із всіма отворами.

 

18. Фінальний акорд. Зшліфовуємо рельєфні перехідні контакти з обох сторін, за допомогою ось такого пристрою

Shkurnik

зробленого з алюмінієвого кутика з наклеєнім на нього наждачним папером (клеїться за допомогою подвійного скотча)

Шліфуємо   до бажаної висоти перехідних контактів.

Ось тут нам і знадобились відступи на платі  вони беруть удар на себе і не дають “Шкірнику” пошкодити межі кінцевої плати.

 

Вуаля  охайні плати без ляпів і підгинання ніжок!!!

TQFP48

TQFP48

 

 

SOIC16

soic16

 

3 Comments to Саморобна друкована плата та пласкі перехідні отвори

  1. evsi сказав:

    Ідея непогана. Можливо варто розглянути її комбінацію з іншим розповсюдженим варіантом – робити перехідні отвори 0.5, після чого щільно вставляти в отвори дріт з витої пари, обрізати з невеличким запасом, а потім акуратно розклепувати.
    До речі, з такими трафаретами має легко виходити і 0.15мм. Принаймні це так для сухого плівкового фоторезисту.

  2. s.kidirov1987PA s.kidirov1987PA сказав:

    Добрый день.
    Часто посещаю этот сайт.
    Благодарю создателей сайта за интересный контент.

Залишити відповідь